Romancele model care castiga milioane de dolari pe an

de Admin

Si-au inceput cariera in adolescenta iar la varsta majoratului se pregateau sa lucreze pentru cei mai cunoscuti designeri. Castiga milioane pe an, insa meseria lor inseamna schimbarea a zeci de avioane pe luna si zeci de tinute pe zi, in locatii diferite.

Dintre miile de tinere care se viseaza pe o coperta lucioasa a unei reviste de moda sau pe catwalk purtand cele mai noi creatii ale mogulilor din industrie, cele care isi vad visul cu ochii pot fi numarate pe degete. Pana de curand, Romania, considerata o tara cu multe femei frumoase, nu a avut niciun nume care sa o reprezinte la evenimentele importante din lumea modei. Atunci cand Linda Evanghelista, Eva Herzigova, Claudia Schiffer sau Cindy Crawford faceau furori doar daca le pomeneai numele, in Romania abia se popularizau concursurile de frumusete si moda incerca sa scape de statutul de croitorie.

Dupa 2001, cateva agentii de modele - extrem de putine - au reusit sa "exporte" cateva fete care au trecut Romania in cartea de istorie a modei. Catrinel Menghia, Elena Baguci, Diana Dondoe sunt printre primele si cele mai cunoscute romance care au facut cu adevarat cariera in lumea stralucitoare si mereu in schimbare a modei. Ele au ajuns si in Top 50 cel mai bine cotate manechine din lume iar castigurile lor anuale pot insuma cateva milioane de euro.

Modele romance - in Pirelli, Sports Illustrated si Peroni

Diana Dondoe este cel mai cunoscut si mai bine platit model de origine romana. Tanara nascuta in 1982, in Craiova, a debutat international in 2004 si a ajuns preferata unor mari case de moda: Donna Karan, Ungaro, Prada, Moschino sau Chanel (a fost imaginea diviziei de accesorii). Frumoasa cu ochi verzi, inalta de 1,76 metri si cu dimensiuni 85-59-87, se poate lauda cu un pictorial in calendarul Pirelli, o publicatie extrem de pretentioasa in care apar cele mai bune manechine din lume, pentru care a pozat in 2005 alaturi de Adriana Lima si Naomi Campbell. CV-ul ei enumera aparitii in Vogue, Numero, Elle si prezentari pentru Balenciaga, Miu Miu, Sonia Rykiel, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Zac Posen, Oscar de la Renta, La Perla sau Jean Paul Gaultier.

Elena Baguci si Catrinel Menghia sunt alte doua frumuseti care au facut ravagii peste hotare. Prima e cunoscuta mai mult pentru editorialele de moda, cea de-a doua pentru campaniile publicitare, insa amandoua si-au croit un nume din adolescenta. Reprezentate de MRA Models, cea mai veche agentie din Romania si din Europa de Est, romancele au ajuns sa lucreze pentru cele mai mari case de moda. La 1,80 metri, cu dimensiunile 85-60-90, Elena Baguci este prima romanca intrata in catalogul Vogue din 2006, unde cele mai bune modele sunt fotografiate de cei mai buni oameni din industrie. Spune ca fumeaza de la 13 ani, la 14 ani prezenta la Milano si la 17 la Barcelona. intr-unul dintre putinele interviuri date in Romania, Elena recunostea ca viata ei "este tumultuoasa si incepe la 7 dimineata cu o cafea tare, iar pana seara mai bea alte 4, fumeaza cel putin un pachet de tigari, schimba cateva tinute si machiaje in cel putin doua locatii". Cunoaste trei limbi straine si spune ca uneori simte ca traieste doua vieti - "una acasa si una pe catwalk". Cu toate astea, nu vrea sa renunte si sa revina la viata din Romania. Promoveaza din 2006 parfumul "Gold" al Donnei Karan, este imaginea casei de bijuterii Maria Gaspari, a pozat in Vogue Italia, Spania, Rusia, pentru numarul aniversar de 20 ani a Vogue Germania si a reprezentat peste 30 de case de moda.

in Italia traieste Catrinel Menghia, cel mai cunoscut model comercial din Romania, casatorita cu impresarul Massimo Brambati de aproape patru ani. Nascuta in 1985 la Iasi, Catrinel a facut atletism de performanta si poate ca nici nu am fi auzit de ea daca nu ar fi fost remarcata pe strada de un agent si prezentata lui Liviu Ionescu, directorul MRA. Trupul perfect i-a adus peste 10 campanii pentru costume de baie si lenjerie intima, un segment considerat foarte pretentios. A promovat Emporio Armani, I.D. Sarrieri, Bruno Manetti, Cotton si Triumph. Este prima romanca din Sports Illustrated si celebrul calendar Peroni 2008, locuieste intr-un apartament de 1,5 milioane de euro, nu bea, nu fumeaza si practica mai multe sporturi.

Modellingul - "un hobby columbenizat"

Liviu Ionescu, omul care a trimis peste hotare aproape 500 de manechine, spune ca fetele care s-au remarcat au avut de parcurs un drum anevoios. in plus, au avut ambitie si personalitate. "Diana Dondoe, Elena Baguci, Catrinel Menghia, Irina Lazareanu si Alexandra Sandor sunt primele cel mai bune modele romance, insa unele au reusit dupa 3-4 ani de la debutul international, destul de taziu in cariera lor. in mod normal, o fata intra in modelling la 13-15 ani, cariera i se implineste la 17-18 ani si poate dura pana dupa 30 de ani. Cariera de model international poate demara cel mai tarziu la 19-20 ani", explica Liviu Ionescu. Desi fetele noastre au facut furori in fiecare prezentare, niciuna nu a ajuns la faima unor nume precum Heidi Klum, Adriana Lima sau Gisele Bundchen. Ionescu spune ca Romania are un handicap de cel putin 10 ani fata de celelalte tari est-europene. "Romancele au cu totul alta mentalitate decat cele doua popoare care domina modellingul international: Brazilia si fostul spatiu sovietic. Nu se dedica meseriei si o considera mai mult un hobby sau o joaca. in ceea ce priveste teoria conform careia romancele sunt frumoase, consider ca este o mandrie prost exprimata. Romancele pot fi cel mult dragute, dar pana la a fi apte sa devina modele este cale foarte lunga", sustine impresarul. Ionescu spune ca nici generatiile care vin din urma nu mai sunt atrase de aceasta meserie pentru ca au descoperit noi orizonturi. "Daca s-ar face o statistica, ati descoperi ca fetele din ziua de azi isi doresc sa devina in primul rand prezentatoare TV! Apoi am observat si o "columbenizare" a modellingului, o schimbare in rau a perceptiei tinerelor si parintilor asupra meseriei. insa modelele care au ajuns in ierarhia internationala se afla cu mult mai sus decat designerii, cantaretii sau actorii romani, asa ca modellingul va ramane o oportunitate pentru tinerii care au calitati sa isi cladeasca o cariera internationala fara a avea obstacolul limbii", crede Liviu Ionescu.

INFO PLUS

Valentina Pelinel, 11 ani de moda in America

"Cel mai important e sa iei meseria in serios, sa o vezi ca pe o afacere care iti aduce independenta financiara. Multe fete sunt pacalite de oameni profitori si ajung sa isi piarda demnitatea, increderea in ele, uita ca se afla in lumea stralucitoare a modei ca sa munceasca nu doar ca sa se distreze si ajung pe un drum gresit", povesteste pentru Gandul Valentina Pelinel. "Personal am castigat cel mai bine in America iar cei mai multi se fac din reclamele TV pentru ca esti platit la fiecare difuzare. Uneori cecurile erau de cateva sute de dolari, alteori doar cativa,dar le gaseai in cutia postala cand nu te asteptai. Cei mai putini bani au venit din editoriale pentru reviste si chiar unele prezentari. Se fac bani si la Paris, Milano, insa mie mi-a placut in America sistemul si oamenii", spune Valentina Pelinel, care a pus punct unei cariere de 11 ani peste hotare si s-a casatorit in tara cu politicianul Cristian Boureanu.
















marcella zice : mda, frumos , nici nu stiice iti reda viata in viitor,
2009-10-26 10:07:04                                           SUS  |  ARTICOLE

ion zice : Romancele castiga milioane si din alte lucruri. Modeling-ul in Romania este la inceput.
2012-04-20 23:18:02                                           SUS  |  ARTICOLE

LNsL4z1Y zice : Owning Chanel designer label hanadbgs may be a measure which a lovely lovely lady has fantastic taste in fashions and is no stranger to the latest progress in fashion. It will not represent ones own, these products of course stand the house of more durable quality and design fineness, with businessmen swearing inside their lives because hanadbgs might easily exist check of your and therefore widespread start using. The most suitable matter within the manufacturing most typically associated with Chanel purses and purses, and the stores themselves demand to pass accurate quality laboratory tests to ensure that however these are suitable for building up these chicks accessories. It's no surprise that they are at high think not only by fashion designers and celebrated public figures across the globe, but also purveyors considered one of durable manufactured goods that respect so many people of hard wearing fashion and funky chic.
2014-07-24 20:30:03                                           SUS  |  ARTICOLE